Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Залізнична селищна рада» (код ЄДРПОУ: 26182412) був реорганізований і увійшов до складу Гуляйпільської громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

Дорадча рада

                                                                                         Шановні  колеги!

 

Проблема реформування місцевого самоврядування є однією з найактуальніших у сучасних умовах розвитку української державності.  Дане питання неодноразово обговорювалося на засіданнях правління Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад,  на одному із засідань, яке відбулося 5 липня 2013 року у м. Хмельницьку.  Заслухавши інформацію голови Асоціації Фурсенка Миколи Івановича, який зазначив, що головною метою реформування системи місцевого самоврядування, як невід’ємної частини адміністративно правової реформи, має стати формування життєздатних територіальних громад та забезпечення високої  якості  кожної людини і громадянина.  Проведення реформи повинно базуватися  на широкому залученні населення до вирішення місцевих питань; наближенні органів місцевого самоврядування до споживачів послуг, що надаються органами місцевого самоврядування; чіткому розподілі повноважень між територіальною громадою та відповідними органами місцевого самоврядування, а також органами регіонального самоврядування  й органами державної влади. Необхідність реформування системи місцевого самоврядування є вже давно очевидною і сьогодні перед сільськими громадами постали виклики , які потребують ефективного та швидкого реагування:

- економічна неспроможність переважної більшості територіальних громад, органів самоврядування щодо здійснення власних і делегованих повноважень;

- недостатність ресурсів у бюджетах розвитку, а в деяких, взагалі, їх відсутність для інвестицій в інфраструктуру;

- криза комунальної  інфраструктури, загрозлива зношеність теплових,водо- каналізаційних систем, водопостачання житлового фонду;

- відчуженість органів місцевого самоврядування від населення, закритість і непрозорість діяльності, неефективне використання комунальної власності, земельних ресурсів, корупції і політичної заангажованості;

- криза кадрової політики, системи підготовки, перепідготовки, службовців органів місцевого самоврядування, депутатів місцевих рад;

- нерозвиненість  незалежного суспільного сектора соціальних ініціатив і соціальної економіки  з виробництва  соціальних, культурних, побутових, інформаційних та інших послуг для населення;

- нерозвиненість форм прямої демократії, відсутність у жителів навичок безпосередньої участі у вирішені питань  місцевого значення;

- складна демографічна ситуація у більшості територіальних громад.

 

Ці виклики посилюються проблемами правового та інституційного характеру з кожним наступним днем, які так і не були вирішені  у попередні роки надмірною централізацією повноважень, фінансових, матеріальних та інших ресурсів.              

  Кожен сільський, селищний голова  цілком справедливо нині говорить про відсутність власних фінансових ресурсів  для вирішення  покладених на нього  та органи місцевого самоврядування конкретних завдань. А де їх узяти , якщо в середньому від отриманих податкових  зборів  у громадах залишається 30%, а 70% на інші рівні влади, при такому розподілі навряд  чи можна говорити про саморозвиток територіальної громади й самозабезпечення її  житті діяльності.  Ми не повинні  забувати, що сільський, селищний  голова – це не лише запис у трудовій книжці, а, перш за все, реальна влада на селі. Це та особа, до якої ідуть люди зі своїми бідами і проблемами.

А що сьогодні може зробити сільський голова? Допомогти словом? Добре, якщо на території  села є якесь виробництво, діюче агроформування. Можна піти на «поклон» до його керівника. Але так не повинно бути. Якщо ми сьогодні  говоримо про самодостатність громад, то вона має бути підкріплена фінансово.

Підсумовуючи вищесказане , варто зробити висновок, що ми повинні якісно переформувати систему місцевого самоврядування і дати волю людській ініціативі. Крім того, віддавши більше повноважень на місцях, створивши на місцевому рівні соціально-адміністративну інфраструктуру, ми відразу одержимо привабливі для інвестицій «природні соціальні зони» - людина  не прагнутиме виїхати в більш розвинений регіон країни, тому що зможе на місці одержати весь комплекс соціальних послуг, реалізувати свій власний потенціал. На завершення хочу сказати, що дана реформа повинна стати основою фундаменту на шляху розбудови нашої держави, яка зможе стати сильною і багатою лише тоді,коли сильними і багатими будуть наші територіальні громади. Асоціація сільських та селищних рад в цілому схвалює проект Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

 

 

 

Голова асоціації Запорізького регіонального                                             І.Л.Чуб

правління сільських та селищних рад  

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *